ایران

نخست‌وزیر اسرائیل: در دیدار با بایدن طرحی برای محدود کردن ایران می‌دهم

نخست‌وزیر اسرائيل ظرف روزهای آینده به آمریکا سفر می‌کند. او می‌خواهد طرحی برای مقابله با “ستیزه‌جویی‌های منطقه‌ای” ایران و فعالیت‌های اتمی این کشور به رئیس جمهور آمریکا ارائه کند.

نفتالی بنت در هفته جاری به آمریکا خواهد رفت تا با جو بایدن و سایر مقامات این کشور دیدار و از جمله در مورد ایران گفت‌وگو کند.

او روز یکشنبه ۳۱ مرداد (۲۲ اوت) اعلام کرد «زمان متوقف کردن ایران فرارسیده است» و نباید «یک شاهراه به شکل توافق هسته‌ای که تاریخ انقضای آن نیز گذشته» برای ایران ایجاد کرد. به گزارش روزنامه اسرائيلی هاآرتص، نخست‌وزیر اسرائيل قصد دارد به رئیس‌جمهور آمریکا بگوید که «زمان متوقف کردن ایران فرارسیده است». از نظر او، نباید «یک شاهراه به شکل توافق هسته‌ای که تاریخ انقضای آن نیز گذشته» برای ایران ایجاد کرد.

بنت پیشتر نیز با اشاره به سفر خود به آمریکا و دیدار با بایدن گفته بود که موضوعات زیادی برای رایزنی وجود دارد، اما «اولین و مهمترین موضوع فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و چگونگی مقابله با آن است».

کاخ سفید این دیدار را فرصتی برای مذاکره درباره صلح خاورمیانه و مسائل فلسطینی‌ها نیز خوانده است.

گفتنی است مقامات جمهوری اسلامی بارها رژیم صهیونیستی را تهدید به نابودی کرده‌اند و در ماه‌های گذشته، یک جنگ اعلام‌نشده بین دو رژیم در دریا بوقوع پیوسته است.

دکمه بازگشت به بالا