پزشکی و سلامت

مرگ ۶۱۰ بیمار کرونایی دیگر در کشور؛ رئیس نظامی پزشکی می گوید: آمار واقعی بیشتر از آمار رسمی است

طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱۰ نفر درایرن بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایران، از دیروز تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۱۰۸ نفر از آنها بستری شدند.

همزمان رییس سازمان نظام پزشکی ایران گفته است آمار رسمی تلفات روزانه کرونا در کشور با آمار واقعی تفاوت دارد، زیرا بسیاری از بیماران بدون گرفتن تست فوت می‌کنند و در آمار نمی‌آیند.

احمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران امروز دوشنبه اول شهریور در سخنرانی به مناسبت “روز پزشک” در این کشور، به آمارهای موجود از فوت‌شدگان بر اثر کرونا در ایران اشاره کرد و گفت: «آمار رسمی روزانه درحالی حدود ۶۰۰ فوتی است که خیلی از بیماران هم بدون اخذ تست فوت می‌کنند و در آمار نمی‌آیند». به گفته او به همین دلیل نیز “آمار رسمی با آمار بهشت زهرا متفاوت است”.

ظفرقندی با تأكید بر اینکه “در شرایط خوبی قرار نداریم” از روند کند واکسیناسیون انتقاد کرد. او گفت: «ما اگر واکسیناسیون زودتر و وسیع‌تری تدارک می‌دیدیم امروز شرایط بهتری داشتیم». به گفته او جمهوری اسلامی “در زمینه واکسیناسیون زودهنگام و گسترده تاخیر” داشته است.

گفتنی است چند روز پیش نیز علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران افشا کرد:وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند، ما به جای مشورت با آن‌ها مدام از آن‌ها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.

زالی افزود: کمک‌های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم در حالی که اطلاعات چندانی درباره ویروس نداشتیم و از مشاوره‌های بین‌المللی استفاده نکردیم.

زالی همچنین گفت: ما ۷۲۰ میلیون یورو خرج رمدسیویر کردیم و این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم.

ناظران، سوء مدیریت وزارت بهداشت و دستور خامنه ای مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن های آمریکایی و انگلیسی را عوامل اصلی مرگ هزاران ایرانی بر اثر بیماری کرونا می دانند.

اکنون ۳۵۹ شهر ایران در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

دکمه بازگشت به بالا