حقوق بشر

یک کارگر قزوینی «به‌دلیل انتقاد از علی خامنه‌ای» بازداشت شد

رضا بهروزی، کارگر ساکن قزوین که پیشتر با انتشار ویدئوهایی در اینستاگرام خود از رهبر نظام انتقاد کرده بود، روز شنبه ۳۰ مرداد در خانهٔ خود بازداشت شد.

در ویدئویی که از لحظهٔ بازداشت او ضبط و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، چند مأمور امنیتی دیده می‌شوند که آقای بهروزی را در خانه‌اش nv شهرک مهرگان قزوین دستبند می‌زنند و با خود می‌برند. صدای فریادهای کمک‌خواهی همسر این کارگر معترض در طول این ویدئو شنیده می‌شود.

وب‌سایت هرانا که خبرهای حقوق‌بشری را منتشر می‌کند نوشته است که رضا بهروزی پدر سه فرزند است و دلیل بازداشت او انتشار ویدئویی کوتاه است که در آن از علی خامنه‌ای، رهبر نظام، بابت دستور ممنوعیت واردات واکسن کرونا، که منجر به مرگ ده‌ها هزار ایرانی شده، انتقاد می‌کند.

علی خامنه‌ای در دی ۱۳۹۹ واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام و بر تولید واکسن داخلی تأکید کرد، اما با بالا گرفتن بحران در هفته‌های گذشته روز چهارشنبه، ۲۰ مرداد، کرونا را مسئلهٔ «اول و فوری» کشور خواند و خواستار تأمین واکسن به هر شکل ممکن شد.‎

سرکوب هر نوع انتقاد از حکومت به‌ویژه علی خامنه ای رهبر نظام، حتی در شبکه‌های اجتماعی، در چند سال اخیر شدت یافته است. یکی از مشهورترین موارد در سرکوب فضای مجازی، پروندهٔ ستار بهشتی است؛ کارگر و وبلاگ‌نويس معترضی که ۹ آبان سال ۱۳۹۱ توسط پليس فتا بازداشت شد و سه روز بعد بر اثر شکنجه در بازداشتگاه درگذشت.

دکمه بازگشت به بالا