ایران

دوربین‌های مداربسته زندان اوین ‘هک شدند’

تصاویر و ویدیوهایی منتشر شده که از داخل زندان اوین و با هک کردن شبکه دوربین‌های مدار بسته این بازداشتگاه به دست آمده است

“گروه تپندگان” که در فضای سایبری در مخالفت با نظام حاکم بر ایران فعالیت می‌کند، در پیامی گفته است که این تصاویر را گروه دیگری به نام “عدالت علی” با نفوذ به سیستم مداربسته اوین و با هدف “افشاگری” ارسال کرده‌اند.

در بخشی از این ویدیوها اتاق کنترل دوربین‌های مداربسته دیده می‌شود که به نظر می‌آید روی مانیتورهای آن تصاویر مداربسته از نقاط مختلف زندان پخش می‌شود.

در این فیلم دیده می‌شود که تصاویر تعدادی از دوربین‌های مداربسته به تدریج قطع می‌شود و پیامی به این مضمون روی مانیتورهای اتاق ظاهر می‌شود: “اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی – اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی”.

این ویدیو مسئولان اتاق کنترل دوربین‌های مداربسته را نشان می‌دهد که از اختلال در کار مانیتورها و نمایش این پیام متعجب شده‌اند و با موبایل از پیام اعتراضی روی مانیتورهای هک شده فیلم می‌گیرند.

علاوه بر این در یکی دیگر از ویدیوها تصاویری از یک زندانی مشاهده می‌شود که هنگام انتقال از خودروی نیروهای امنیتی اوین، بیهوش شده و بر زمین می‌افتد.

در این ویدیو، تصاویر انتقال این زندانی با حال وخیم جسمی از دیگر دوربین‌های امنیتی داخل بخش‌های مختلف زندان اوین دنبال می‌شود و نیروهای امنیتی زندان اوین، این زندانی را با کشیدن روی زمین و پله‌ها وارد یکی از بخش‌های زندان می‌کنند.

در این تصاویر مشاهده می‌شود که با وجود وضعیت بد جسمی این زندانی چند نفر از کارکنان و نگهبانان و همچنین یک روحانی در راه‌پله‌های این بخش از زندان اوین از روی پیکر به زمین افتاده این زندانی سالمند و بی‌هوش بدون هیچ‌ عکس‌العملی رد می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا