ایران

وزیر خارجه ژاپن: آمریکا باید برای احیای برجام دست از زیاده‌خواهی بر دارد

وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد: برای احیای برجام آمریکا باید دست از زیاده خواهی بر دارد.

به گزارش ایسنا،  موتگی توشی‌میتسو، وزیر امور خارجه ژاپن امروز (یکشنبه) در سفرش به تهران با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ژاپن با ابراز علاقه دولت این کشور به ارتقاء سطح مناسبات میان توکیو و تهران، اظهار امیدواری کرد: روابط دوکشور با روی کار آمدن دولت جدید در تهران بیش از پیش گسترش یابد.
وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به اهمیت برجام به عنوان یک توافق بین المللی تصریح کرد: برای احیای برجام آمریکا باید دست از زیاده خواهی بر دارد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی نیز روز یکشنبه در دیدار وزیر امورخارجه ژاپن با قدردانی از کمک های انسان دوستانه ژاپن برای مقابله با کرونا، ابراز امیدواری کرد که تدوام همکاری های دو کشور در این زمینه به ریشه کنی بیماری عالمگیر کرونا در دو کشور و جهان کمک کند.

رئیس جمهور ایران در این دیدار با تاکید بر ضرورت آزادسازی منابع ارزی مسدودشده در ژاپن خاطرنشان کرد: تاخیر در آزادسازی دارایی های ایران در بانک های ژاپنی توجیه پذیر نیست.

“توشیمیتسو موتگی” وزیرامور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با تبریک آغاز به کار رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه و تعمیق روابط دیرینه دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران و ژاپن از دیرباز روابط دوستانه و خوبی داشته‌اند و تردید ندارم که در دوره فعالیت دولت جدید نیز این روابط ادامه داشته و بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

دکمه بازگشت به بالا