خاورمیانه

درگیری‌های مرزی میان فلسطین و اسرائیل؛ اسرائیل به مواضع حماس حمله هوایی کرد، حماس آنرا نشانه شکست خواند

در پی درگیری میان فلسطینی‌ها و سربازان اسرائیلی در منطقه مرزی نوار غزه، اسرائیل اعلام کرد که به انبار مهمات در غزه حمله کرده است.

ارتش اسرائیل شامگاه شنبه ۳۰ مرداداعلام کرد که چند موضع حماس را در باریکه غزه هدف قرار داده است. بر این اساس، چهار مکان ساخت سلاح و انبار مهمات هدف این حمله هوایی بوده‌اند.

به ادعای منابع نظامی اسرائیل، روز شنبه صدها فلسطینی به مدت سه ساعت در کنار حصار مرزی باریکه غزه تجمع کرده و سعی داشتند از حصار عبور و یا نارنجک به سمت سربازان اسرائیل پرتاب کنند.

گروه حماس که در نوار غزه حاكم است روز جمعه مردم را به مناسب پنجاه‌ودومین سالروز آتش‌سوزی در مسجدالاقصی به تجمع‌های اعتراضی در منطقه مرزی فراخوانده بود.

در نتیجه این تجمع و درگیری‌های مرزی میان فلسطینیان و ماموران رژیم صهیونیستی، بنا بر آمار رسمی، ۴۱ فلسطینی زخمی شدند. بنا بر اعلام وزارت سلامت حماس در غزه، اصابت گلوله دو کودک ۱۳ ساله و ۱۴ ساله را مجروح کرده و حال آنها وخیم است. ارتش اسرائیل هم از زخمی‌شدن یک مأمور پلیس مرزبانی این کشور خبر داده و حال او را وخیم اعلام کرده است. بر این اساس، این مأمور هدف گلوله‌ای قرار گرفته که از نوار غزه شلیک شده بوده است.

در واکنش به درگیری های مرزی اخیر، ارتش اسرائیل ۴ موضع حماس در شمال نوار غزه را هدف بمباران قرار داد.

حماس اما این حملات اسرائیل را تلاشی برای پنهان کردن شکست و ناامیدی خود در برابر استواری و مقاومت مردم فلسطین دانست.

«فوزی برهوم»، سخنگوی حماس گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی طبق معمول با بمباران غزه سعی می کند تا شکست خود را در برابر ثبات و استواری توده های مردمی فلسطین و مقاومت شجاعانه آنها بپوشاند.

وی افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی وضعیت را اشتباه ارزیابی کرد و پیام مردم ما و جناح های مقاومت را نادیده گرفت و مردم، روزنامه نگاران و کودکان را هدف مستقیم گلوله های خود قرار داد و ده ها تن از آنها را زخمی کرد.

دکمه بازگشت به بالا