پزشکی و سلامت

واکسن‌های وارد شده به ایران توسط هلال احمر به ۱۷ میلیون دوز رسید

با ورود یک محموله جدید در روز پنج‌شنبه، ۲۸ مرداد، واردات واکسن کرونا از سوی هلال احمر ایران به بیش از ۱۷ میلیون دز رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، ضمن اعلام این خبر گفت که واکسن‌های وارداتی این سازمان از کشور چین رسیده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان شهریور، مقدار کل واکسن‌های وارداتی این سازمان به ۴۰ میلیون دز خواهد رسید.

آقای همتی پیشتر گفته بود که این سازمان از میانه سال ۹۹ برای واردات واکسن اعلام آمادگی کرده بود، اما وزارت بهداشت روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ با درخواست این سازمان موافقت کرده و اولین محموله واکسن چند روز بعد وارد کشور شده است.

در هفته‌های اخیر با افزایش شدید آمار قربانیان کرونا در ایران، انتقادهای گسترده‌ای درباره فرمان منع واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا که توسط رهبر حکومت ایران صادر شد، مطرح شده است و نزدیکان علی خامنه‌ای می‌کوشند مسئولیت بحران تامین واکسن را متوجه دولت روحانی و کشورهای خارجی کنند.

مسعود خوانساری در توییتی که روز ۲۰ مرداد منتشر کرد، آورده بود که در فروردین امسال همه مقدمات واردات این مقدار واکسن با موافقت رئیس جمهور و ستاد کرونای تهران فراهم شده بود، اما «به دلایلی که تاکنون مشخص نشده»، وزارت بهداشت مانع از انجام این کار شد.

دکمه بازگشت به بالا