خاورمیانه

آکسیوس: مقامات اسرائیل امیدوارند آمریکا درباره‌ی خروج نظامی از عراق و سوریه از افغانستان درس بگیرد

با ادامه انتقادها از دولت جو بایدن در نحوه خروج نظامی از افغانستان و نادیده گرفتن احتمال سقوط ناگهانی دولت این کشور، مقامات اسرائیلی ابراز امیدواری کردند کاخ سفید چگونگی خروج نظامی از عراق و سوریه را مورد بازنگری قرار دهد.

پایگاه خبری آکسیوس در گزارشی از نگرانی مقامات اسرائیلی از پیامی که بحران افغانستان در مورد حضور ایالات متحده در منطقه می‌فرستد، خبر داد و نوشت: «مقام‌های اسرائیل امیدوارند بحران افغانستان سبب شود که دولت بایدن در مورد خروج احتمالی نیروهای آمریکایی از عراق و سوریه تجدید‌نظر کند.»

آکسیوس همچنین خاطرنشان کرد از آنجا که ویلیام برنز، رییس سیا، در یک سفر ۶ روزه به خاورمیانه بود که پایتخت افغانستان به‌دست طالبان سقوط کرد، این امر نشان می‌دهد که سیا سقوط قریب الوقوع کابل را پیش‌بینی نکرده بود.

روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو در پستی فیسبوکی خاطرنشان کرد در ۲۰۱۳ پیشنهاد جان کری، وزیر خارجه وقت آمریکا را برای یک سفر مخفیانه به افغانستان و الگو قرار دادن این کشور برای حل بحران اسرائیل و فلسطینیان رد کرده بود.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس‌نیوز ضمن انتقاد از سیاست جو بایدن در قبال افغانستان گفت: «فکر نمی‌کنم در تمام این سال‌ها کشورمان این‌قدر تحقیر شده باشد.»

دکمه بازگشت به بالا