حقوق بشر

برپایی کارزار توییتری در اعتراض به بازداشت وکلا

جمعی از کاربران توییتر از شامگاه چهارشنبه با برپایی کارزاری با هشتگ #آمران_بازداشت_عاملان_کرونا(link is external)، خواهان آزادی وکلا و فعالان مدنی شدند که به دلیل تلاش برای ثبت شکایت علیه خامنه‌ای و دیگر مقام‌های ارشد نظام ایران به دلیل نقششان در مدیریت فاجعه‌بار و مرگ هزاران بیمار کرونا، بازداشت شده‌اند.

این کارزار در حمایت از «وکلا و فعالان مدنی دادخواه» و در اعتراض به کسانی آغاز شد که «با مدیریت فاجعه‌بارشان، ده‌ها هزار نفر را در ایران به کام مرگ کشاندند.»

علی خامنه‌ای در نوزدهم بهمن سال ۹۹ به صراحت واردات واکسن تولید آمریکا و انگلیس به ایران را منع کرد و در عمل فرصت واکسیناسیون عمومی و فراگیر را از مردم ایران گرفت.

از هنگام صدور فرمان خامنه‌ای در منع واردات واکسن کرونای ساخت آمریکا و انگلیس به ایران نزدیک به چهل هزار نفر بنابر آمارهای رسمی در اثر کرونا جان‌باخته‌اند و شمار جان‌باختگان روزانه از حدود ۵۰ نفر در روز به بیش از ۶۰۰ نفر در روز  رسیده است.

آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، محمدرضا فقیهی، لیلا حیدری، چهار وکیل و همچنین مریم افرافراز فعال مدنی و عضو جمعیت امام علی، و مهدی محمودیان، فعال سیاسی، از جمله بازداشت‌شدگان شنبه شب گذشته هستند.

دکمه بازگشت به بالا