ایران

اعلام مخالفت مجمع نمایندگان خوزستان با طرح تقسیم این استان

در پی مطرح شدن طرح تقسیم استان خوزستان به دو بخش شمالی و جنوبی در مجلس طی روزهای گذشته مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود با این طرح را اعلام کرد.

نماینده اهواز اعلام وصول چنین طرحی از سوی مجلس را «شتابزده» توصیف کرد و نماینده شوش و کرخه هم از سایر نمایندگانی که آن را امضا کرده‌اند خواست امضای خود را پس بگیرند.

در بیانیه منتشر شده از سوی مجمع نمایندگان استان خوزستان آمده است که این مجمع « براساس عقلانیت جمعی معطوف به‌تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تاریخی و جغرافیایی توسعه، این طرح را نه‌تنها در مسیر توسعه استان نمی‌بیند بلکه آن را در شرایط حساس کنونی در تعارض با حل چالش‌های استان و مشکلات مردم شریف، نجیب، فرهیخته و وفادار استان می‌داند.»

روز یکشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ مجتبی یوسفی از نمایندگان شهر اهواز در مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح تقسیم استان خوزستان و تشکیل استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان خبر داد.

به گفته مجتبی یوسفی در این طرح شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز، آغاجاری و رامشیر در استان جنوبی قرار خواهند کرد.

این نخستین بار نیست که طرح تقسیم خوزستان به دو تا سه استان (خوزستان شمالی، مرکزی و جنوبی) مطرح می‌شود . بر اساس طرح‌ پیشنهاید پیشیبن بنا بود که اهواز مرکز استان خوزستان مرکزی، آبادان مرکز خوزستان جنوبی و شوشتر یا دزفول مرکز خوزستان شمالی باشند.

دکمه بازگشت به بالا