ایران

حسن نصرالله: «قطعاً و به صورت علنی» از ایران بنزین وارد خواهیم کرد

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به حادثه درگیری بر سر سوخت در این کشور که به مرگ ۲۸ نفر منجر شد، بر واردات سوخت از ایران تاکید دوباره کرد.

حسن نصرالله، شامگاه یک‌شنبه، ۲۴ مرداد هم‌چنین گفت که در ایران به اندازه‌ای سوخت وجود دارد که کشتی‌ها پر بوده و منتظر خریدار هستند.

او در ادامه آمریکایی‌ها را «مسئول حوادث» این کشور نامید که به گفته او از «سفارت خود، هرج‌ومرج را مدیریت می‌کنند».

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه هم‌چنین بر واردات بنزین و گازوئیل از ایران تاکید کرد و مدعی شد: «روزی که بنزین وارد کشور شود، در شب نخواهد بود، بلکه به صورت علنی صورت خواهد گرفت».

پس از آن‌که دولت انتقالی لبنان از هفته گذشته و به دلیل نداشتن پول، یارانه سوخت را حذف کرد، وضعیت سوخت در این کشور بحرانی‌تر شده است.

در تازه‌ترین اخبار مربوط به بحران سوخت در لبنان، روز یک‌شنبه، ۲۴ مرداد انفجار مهیب یک تانکر سوخت در شهر عکار ده‌ها کشته و زخمی در پی داشت.

ساعاتی پس از وقوع این رویداد، روایت‌های ضد ونقیضی درباره علت حادثه در رسانه‌های لبنانی مطرح شد.

شبکه LBCI به نقل از شاهدان عینی تأکید کرده است، این تانکر که توسط نیروهای نظامی در طرح مبارزه با احتکار سوخت ضبط شده بود و مردم برای پر کردن گالن‌هایشان به سمت آن هجوم آورده بودند، ناگهان پس از شنیده شدن صدای تیراندازی منفجر شد.

برخی شاهدان عینی دیگر علت انفجار را روشن کردن سیگار توسط یک شهروند حاضر در محل حادثه عنوان کرده اند.

این در حالی است که ارتش یا نیروهای امنیتی لبنان هیچ توضیحی درباره علت حادثه نداده‌اند.

گفتنی است هفته پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین شخص و نهاد را به اتهام دست‌داشتن در یک شبکه قاچاق نفت که از نیروهای قدس سپاه پاسداران حمایت می‌کند، تحریم کرد.

دکمه بازگشت به بالا