خاورمیانه

انفجار مرگبار یک مخزن سوخت در شمال لبنان دست‌کم ۲۰ کشته بر جای گذاشت

یک سال پس از انفجار بندر بیروت، انفجار دیگری لبنان را به لرزه انداخت. طبق گزارش خبرگزاری آلمان و سازمان صلیب سرخ، این انفجار در یک مخزن سوخت روی داده است.

گفته می شود دست‌کم ۲۰ نفر در اثر انفجار مهیبی در منطقه عکار، واقع در شمال لبنان جان خود را از دست داده‌اند. هنوز از سرنوشت شمار دیگری از شهروندان این کشور اطلاعی در دست نیست. علاوه بر کشته‌های این رویداد، ۷۹ نفر از مجروحان به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

لبنان با بحران اقتصادی شدیدی روبه‌رو است. این بحران از کمبود بنزین و دارو تا سقوط ارزش پول این کشور و قطعی مکرر برق را شامل می شود.

بحران حامل‌های سوخت در لبنان در حال شدت گرفتن است و شرکت‌های واردکننده به دلیل اختلاف میان دولت و بانک مرکزی درباره لغو یارانه، دست از توزیع سوخت کشیده‌اند.

در اعتراض به کمبود سوخت و عدم توزیع آن از سوی جایگاه‌داران، شهروندان لبنانی با خاموش کردن خودروهای خود در وسط اتوبان دست به مسدود کردن مسیرهای مواصلاتی در منطقه شکا زدند که منجر به بروز ترافیکی سنگین در این منطقه شد.

همچنین در منطقه بیت الشعار، اتوبان انطلياس و بلوار ميرنا الشالوحي نیز معترضان با آتش زدن لاستیک خودروها اقدام به بستن مسیرها کردند

اخیرا ارتش برای مقابله با احتکار بنزین به میدان آمده و نظارت بر پمپ‌بنزین‌ها را برعهده گرفته است.

برای مقابله با احتکار بنزین و فروش آن در بازارهای سیاه، دولت لبنان چاره را در اعزام سربازان ارتش به پمپ‌بنزین‌ها دیده است.

اعلام شده است که بنزین‌های احتکار شده توسط ارتش و مقامات دولتی مصادره خواهد شد و این بنزین‌ها به طور رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

حال باری دیگر، با انفجار مرگبار یک مخزن سوخت در لبنان، این پرسش برای افکار عمومی مطرح شده است که آیا بازهم دستان پلید و منفعت‌طلبی در پشت پرده این اتفاق تلخ قرار دارند؟

دکمه بازگشت به بالا