ایران

توقف تولید و بیکاری کارگران واحدهای صنعتی اشتهارد بدنبال افزایش قطعی برق

به گفته منابع کارگری در استان البرز، قطعی مستمر برق، فعالیت کارگران واحدهای صنعتی اشتهارد را با تهدید روبرو کرده است. فعالیت شغلی کارگران شاغل در این واحدهای صنعتی که وابسته به برق می‌باشد، این روزها نگران کننده است.

بنابه این گزارش، بیش از ۲۰ هزار کارگر در شهرک صنعتی اشتهارد واقع در کرج مشغول کار هستند. امنیت شغلی برخی از این کارگران بدلیل قطعی مستمر برق بخطر افتاده است.

به گزارش کارگران واحدهای صنعتی اشتهارد، صدها واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در این شهرک صنعتی مشغول کار هستند. این واحدها با مشکل قطعی برق روبرو هستند. بیشتر این واحدها بدلیل قطعی مستمر برق مجبور هستند با کاهش تعداد شیفت‌ها از فعالیت روزانه کارخانه کم کنند. در برخی از واحدهای صنعتی نیز از انجام شیفت‌های اضافه‌کاری خبری نیست.

یکی از کارگران می‌گوید: «مشکلات واحدهایی که بیشتر از دیگر کارخانه‌ها به برق نیاز دارند، پیچیده‌تر است. اگر همین روند ادامه پیدا کند، قطعا با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهند شد.»

مسئولان شهرک صنعتی اشتهارد نیز همسو با مقامات و مسئولین حکومتی به ریشه اصلی مشکلات صنایع و همچنین مردم در بحران قطع برق اشاره نمی‌کنند. آنها قطعی مستمر برق را ناشی از افزایش مصرف برق، مشکلات کم‌آبی و خشک‌سالی عنوان می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا