ایران

شاهزاده رضا پهلوی خواستار تحقیق سازمان بهداشت جهانی درباره کشتار عامدانه مردم در ایران شد

رضا پهلوی در نامه‌ای به رییس سازمان بهداشت جهانی، با اشاره به «سوء مدیریت عامدانه، دروغ‌ها و جرایم» مقام‌های تهران درباره همه‌گیری کرونا، خواستار تحقیقات فوری این سازمان درباره کشتار جمعی و عامدانه مردم ایران از سوی جمهوری اسلامی، به ویژه رهبر آن، علی خامنه‌ای شد.

در این نامه که روز شنبه منتشر شد، شاهزاده رضا پهلوی از تدروس ادهانوم خواسته است در مواردی از قبیل «ممنوعیت ورود واکسن‌های تولید آمریکا و بریتانیا توسط خامنه‌ای» و «امتناع خامنه‌ای از کمک‌های بشردوستانه پزشکان بدون مرز»، تحقیق شود.

آقای پهلوی همچنین خواستار تحقیق درباره «دروغ‌های مقامات رسمی به سازمان  بهداشت جهانی درباره ارقام صحیح مرگ‌ومیر مرتبط با کووید» و «بدرفتاری» مقامات جمهوری اسلامی با متخصصان سازمان بهداشت جهانی شد که برای کمک به مردم ایران آمده بودند شده است.

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به اظهارات اخیر علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران، خواستار تحقیق درباره خرید ۷۲۰ میلیون یورو داروی رمدسیویر به‌جای واکسن‌ شد و نوشت: «این دارو هم‌اکنون با قیمت‌های نجومی در بازار سیاه به مردم درمانده ایران فروخته می‌شود.»

او تاکید کرد: «این مقدار پول می‌توانست برای خرید دست‌کم ۱۶۶ میلیون دوز واکسن استر‌زنکا استفاده شود» که با توجه به دو دوز برای هر نفر، «به مراتب بیشتر از جمعیت افراد بالغ در ایران» است.

دکمه بازگشت به بالا