خاورمیانه

ریاست فلسطین : پروژه‌های جدید صهيونيستی برای شهرک سازی در سرزمین‌های فلسطین مردود و محکوم است

ریاست فلسطین، پروژه‌های جدید توسعه شهرک سازی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین های فلسطین، به ویژه اجازه ساخت ۲۲۰۰ واحد جدید در شهر قدس اشغالی و بقیه سرزمین های فلسطین را مردود و محکوم دانست.

ریاست فلسطین، تصمیمات جدید در رابطه با شهرک سازی را مغایر با توافق‌نامه اسلو دانست که بر عدم اتخاذ هر گونه اقدام یکجانبه تاکید دارد.

همچنین تصمیمات جدید شهرک سازی مخالفِ همه قطعنامه‌های بین المللی از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است، كه بر غیرقانونی بودن شهرک سازی در تمام سرزمین های فلسطین تاکید دارد.
ریاست فلسطین با تاكيد بر اینکه صلح و امنیت واقعی با میزان تعهد به توافقات و قوانين مرتبط است، خاطرنشان کرد که همه شهرک‌های یهودی نشین غیرقانونی و رو به زوال اند و هرگز به هیچ شهرک يهودی نشین در سرزمین اشغالی فلسطین اجازه مشروعیت و قانونی شدن داده نخواهد شد.
رياست دولت فلسطین تاکید کرد که شهرک سازی به ویژه در شهر قدس شرقی خط قرمز بوده و قدس و اماکن مقدسه برای فروش و يا معامله‌گری نیست، و حقوق فلسطینی مورد حمایت جامعه بین المللی هیچ گونه لطمه را نمی‌پذیرد. به گفته ریاست فلسطین، راه صلح و راه امنیت و ثبات واضح و روشن است.

دکمه بازگشت به بالا