ایران

کرونا در ایران؛ جعفر پناهی خواستار پاسخگویی علی خامنه ای شد و محمد رسول‌اف رهبر جهوری اسلامی را آمر و عامل کشتار جمعی دانست

جعفر پناهی، کارگردان سرشناس ایرانی، روز جمعه در پیامی خواستار پاسخگویی مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در قبال تصمیمات و سخنانش درباره بیماری کرونا و بحران ناشی از آن در کشور شد.

او نخستین هنرمند ایرانی داخل کشور است که بر نقش مستقیم رهبر جمهوری اسلامی در تصمیم‌گیری‌های کلان مملکت از جمله مبارزه با بحران کرونا تاکید می‌کند.

آقای پناهی در ویدئویی کوتاه از خامنه‌ای پرسیده است:‌ «آیا وقت آن نرسیده که برای یک بار هم که شده پاسخگوی سخنان ضد ونقیض خود باشند و آیا به خطر انداختن جان هشتاد و پنج میلیون جمعیت ایران و مرگ صدها هزار نفر ارزش پاسخگویی دارد؟»

محمد رسول‌اف، دیگر سینماگر برجسته ایرانی، نیز ساعتی بعد با انتشار ویدئویی از صحبت‌های علی خامنه‌ای در مورد کرونا در توییترش نوشت: ویدیو نشان می‌دهد دستورها را چه کسی صادر می‌کند. «آمر» و نقش «عاملان» این کشتار جمعی در یاد میلیون‌ها ایرانی می‌ماند. روز دادخواهی خواهد رسید.

پیشتر نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، با اشاره به اوج گرفتن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا و روند کند واکسیناسیون در کشور مسئولیت آن را بر عهده رهبر جمهوری دانسته بود.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دی‌ماه ۱۳۹۹ واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرده و بر تولید واکسن داخلی تاکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا