پزشکی و سلامت

کرونا؛ در گیلان بیماران در خیابانها بستری شده‌اند، در بیمارستان‌ها برای بستری صبر می‌کنند تا مریض فوت کند

یک عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفته که به دلیل کمبود تخت در بیمارستانها، بیماران را در خیابان ها بستری می کنند و حتی دارو و تجهیزات هم وجود ندارد.

کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز مجلس گفته فاجعه ای در استانهای شمالی در حال رخ دادن است، بیمارستان‌ها جا ندارند و بیماران را در خیابان ها می خوابانند. حتی دارو و تجهیزات هم وجود ندارد.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفته که این استان از زمان شیوع کرونا تاکنون شب گذشته بیشترین فوتی بر اثر کرونا را داشته است.

آقای دلخوش اطلاع داده، وضعیت به گونه ای شده که بیشتر بیماران مبتلا به کرونا را در محوطه حیات بیمارستان بستری می کنند. او خواستار تجهیز بیمارستان های صحرایی توسط سپاه شده است.

از سویی دیگر امیرعلی سوادکوهی، رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، وضعیت بیمارستان‌های دولتی را «فاجعه» توصیف کرد و گفت: «مریض‌هایی با میزان اکسیژن ۵۰ درصد در بخش بستری شده‌اند و آنجا فقط صبر می‌کنند تا مریض فوت کند، چون هیچ درمانی برای ارائه دادن به مریضی با این حجم از درگیری در بخش وجود ندارد.»

سوادکوهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرآنلاین ادامه داد: «بیمارستان‌ها دیگر ظرفیتی ندارند. وسط اورژانس برخی از بیمارستان‌های خصوصی بیمار خوابیده است. وقتی مریض را در محوطه بیمارستان درمان کنید یعنی سیستم درمانی فروریخته است.»

همزمان آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی که قبلا طی حکمی حکومتی، واردات واکسن‌های کرونای خارجی را منع کرده بود و گفته بود کرونا را خیلی بزرگ هم نکنیم، طی نطقی تلوزیونی کرونا را مسئله اول و فوری کشور خوانده و خواستار مقابله موثر با آن شد.

این در حالی است که وضعیت شیوع کرونا در ایران، به دلیل مدیریت ضعیف و محقق نشدن واکسیناسیون گسترده، بشدت بحرانی شده و روزانه بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰۰ نفر در روز جان خود را از دست می دهند.

دکمه بازگشت به بالا