خاورمیانه

اردن: هیچ جایگزینی برای راه حل تشکیل دو کشور وجود ندارد

«ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن گفت: هیچ جایگزینی برای راه حل تشکیل دو کشور که کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس اشغالی، در مرزهای چهارم ژوئیه ۱۹۶۷ را به ظهور برساند، وجود ندارد.

آقای الصفدی در جریان سفر «اسون کوپمانز»، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در فرآیند صلح خاورمیانه به اردن و در دیدار با او تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای تشکیل دو کشور که در کنار اسرائیل در امنیت و صلح زندگی کند و درگیری بین طرفین حل شود و صلح فراگیر عادلانه و پایدار محقق شود، وجود ندارد.

الصفدی و فرستاده ویژه اتحادیه اروپا، در این دیدار درباره تلاش ها برای حفظ آرامش در اراضی فلسطینی و ایجاد چشم انداز سیاسی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس راه حل تشکیل دو کشور و براساس قانون بین المللی و طرح صلح عربی رایزنی کردند.

دو طرف همچنین به بررسی تلاش ها برای حمایت از آژانس امداد و کار ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (اونروا) پرداختند و الصفدی از حمایت بسیار اتحادیه اروپا از این آژانس تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه اردن بر اهمیت نقش اروپا در تلاش ها برای ایجاد چشم انداز سیاسی واقعی برای تحقق صلح و حمایت از اقتصاد فلسطین تاکید کرد.

از طرفی دیگر فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در فرآیند صلح خاورمیانه از نقش اردن و تلاش هایش در حفظ آرامش و فرصت ها برای تحقق صلح عادلانه تقدیر، و بر تداوم همکاری با اردن برای بازگرداندن انگیزه به فرآیند صلح تاکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا