خاورمیانه

طالبان با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس حملاتشان را ادامه می دهند

گروه طالبان درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس را رد کرده و جنگجویان این گروه در تلاش گرفتن شهرهای بیشتر با حملات شان ادامه می‌دهند.

روز یک‌شنبه نیروهای طالبان توانستند کنترل سه شهر مهم و استراتژیک قندوز، سرپل و تالقان را به دست بگیرند.

در تازه‌‌ترین مورد، گزارش شده که حملات طالبان در اطراف مزارشریف از سوی نیروهای دولتی و با کمک حملات هوایی دفع شد.

همزمان گزارش‌هایی هم از حملات طالبان به شهر ایبک، مرکز سمنگان نیز مخابره شده است. یک سخنگوی طالبان به رسانه‌ها گفت که آنها اکنون شهر پل خمری، مرکز ولایت بغلان را هدف قرار داده‌اند. بنا به گزارش‌ها، در این شهر درگیری‌های سنگین جریان دارد.

در عین حال براساس گزارش‌های رسیده از افغانستان، نیروهای ویژه به قندوز اعزام شده‌اند و درگیری‌های شدید در خیابان‌های این شهر برای عقب راندن طالبان ادامه دارد.

از سویی محمد اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان پیش از ظهر امروز با رهبران سیاسی و چهره‌های جهادی و روسای شورای ملی، در ارگ دیدار و دربارۀ اوضاع آن کشور، بحث و گفتگو کرده‌است.

او در این دیدار، ضمن حمایت از نیروهای امنیتی و بقا و تداوم جمهوریت، در خصوص انسجام، تقویت و تجهیز سریع خیزش‌های مردمی در برابر هجوم طالبان صحبت کرده است.

طالبان وعده داده بودن که بعد از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، شهرها از طریق حملات نظامی تصرف نکنند؛ اما پس از اعلام خروج کامل نیروهای آمریکایی تا آخر ماه اوت حملات این گروه در سراسر افغانستان افزایش قابل توجه یافته است.

دکمه بازگشت به بالا