خاورمیانه

“تهدید به مرگ” یکی از اعضای هیأت مدیره “هه‌نگاو” در رابطه با پرونده قتل باباخانی

تحقیق پیرامون پرونده قتل موسی باباخانی، یکی از اعضای حزب دموکرات توسط مقامات اقلیم کردستان ادامه دارد. در این رابطه ارسلان یاراحمدی، عضو هیات مدیره سازمان “هه‌نگاو”، از سوی مقامات امنیتی ایران تهدید به مرگ شده است.

سایت “سازمان حقوق بشری هه‌نگاو” در گزارشی از احضار پدر و برادر ارسلان یاراحمدی، یکی از اعضای هیات مدیره خود خبر داده است.

در این گزارش آمده است که مسئولان اطلاعات کرمانشاه افزون بر احضار این دو، در عین حال ارسلان یاراحمدی را نیز تهدید به مرگ کرده‌اند.

بنا بر گزارش هه‌نگاو، روز یکشنبه ۱۷ مرداد معاونت حفاظت اداره اطلاعات کرمانشاه سلیمان یاراحمدی و عمران یاراحمدی، پدر و برادر ارسلان یاراحمدی را احضار کرده و به مدت چند ساعت مورد بازجویی قرار داده‌اند.

گفته می‌شود اداره اطلاعات کرمانشاه با ارسلان یاراحمدی از طریق تلفن همراه برادرش تماس گرفته و از او خواسته‌ است در بازتاب خبر قتل موسی باباخانی علت قتل را “ناموسی” اعلام کند.

سازمان اطلاعات کرمانشاه از پدر و برادر این عضو هیات مدیره هه‌نگاو خواسته‌اند تا او را به دست کشیدن از فعالیت‌های حقوق بشری تشویق کنند. در عین حال به پدر و برادر او گفته‌اند که در صورت ادامه فعالیت‌های حقوق بشری ارسلان یاراحمدی، او «جانش را از دست خواهد داد.»

دکمه بازگشت به بالا