خاورمیانه

معاون وزیر خارجه بحرین در اسرائیل: با فتنه‌انگیزی رژیم ایران مبارزه می‌کنیم

«عبدالله بن احمد آل خلیفه»، معاون وزیر امور خارجه بحرین در امور سیاسی روز یکشنبه طی سفری ۴ روزه به اسرائیل رفت.

وی که از اسرائیل دیدار می‌کند، رژیم ایران را یک عامل خطرناک در خاورمیانه دانست و ابراز امیدواری کرد که سالگرد برقراری صلح بین بحرین و اسرائیل، با اجرای مراسم باشکوهی جشن گرفته شود. او گفت که توافق برجام یک اشتباه بود و دنیا باید خودسری‌های رژیم ایران را مهار کند.

معاون وزیر امور خارجه بحرین، در یک همایش خبری با روزنامه نگاران اسرائیلی درباره حمله پهپادی به نفتکش مرسر استریت گفت: «تردیدی ندارد که این تعرض توسط رژیم ایران صورت گرفته است.

عبدالله بن احمد آل خلیفه در این مورد افزود، این گونه تعرض‌ها به عادت همیشگی رژیم ایران مبدل گردیده و این نخستین بار نیست که به کشتی‌ها هنگام رفت و آمد در خلیج فارس و آب‌های نزدیک به آن آسیب می‌رسد.

آقای عبدالله گفت که در توافق برجام، جای چندین امر مهم و به ویژه برنامه‌های موشکی رژیم ایران خالی بود و از این رو، توافق نامبرده نتوانست هدف مورد انتظار را تامین کند.

معاون وزیر امور خارجه بحرین گفت: «بحرین انتظار داشت که با امضای برجام، رژیم ایران به فتنه‌گری در منطقه پایان دهد و برگ تازه‌ای در روابط خود با دیگر کشورها بگشاید، ولی این انتظار برآورده نشد.»

او همچنین اظهار داشت که حکومت کنونی در ایران یک خطر مشترک برای بحرین و اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه است و باید مهار شود.

دکمه بازگشت به بالا