ایران

کنایه رئیس نظام پزشکی ایران به علی خامنه‌ای: آیا آنها که علیه واردات واکسن بیانیه دادند، امروز پاسخگو هستند؟

رئیس سازمان نظام پزشکی باری دیگر بر غیر واقعی بودن آمار رسمی کرونا اذعان داشت و از کسانی که «برای تحدید ورود واکسن بیانیه دادند»، انتقاد کرد.

محمدرضا ظفرقندی شامگاه یک‌شنبه، ۱۷ مرداد، در توئیتی با اشاره به ثبت بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا در ایران نوشت در حالی رکوردهای جدید شکل گرفته که «تعداد تست انجام‌شده کاهش یافته و آمار واقعی بسیار بیشتر از موارد اعلام شده است».

آقای ظفرقندی در ادامه با اشاره به «کاهش آمار مرگ و میر در کشورهایی که بدون محدودیت و مرزبندی»، واکسیناسیون را انجام داده‌اند نیز نوشته است: آیا آنهایی که برای تحدید ورود واکسن بیانیه دادند، امروز پاسخگو هستند؟

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، دی‌ماه ۹۹ اعلام کرد که ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا را به ایران «ممنوع» کرده است و نباید ساخت واکسن در داخل کشور «مورد انکار» قرار بگیرد.

در پی این اظهارات بسیاری از مقامات ایران از سخنان علی خامنه‌ای دفاع و ضمن مخالفت با ورود واکسن‌های معتبر جهانی، بر تولید واکسن کرونا در داخل تاکید کردند.

به تازگی علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران٬ با تاکید بر اینکه «گونه دلتای ویروس کرونا گونه غالب در کشور است» خواستار تعطیل کردن کل کشور شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران در روز یک‌شنبه، ۱۷ مرداد، آمار جان‌باختگان به ۵۲۴ و موارد جدید ابتلا به حدود ۴۰ هزار نفر در روز رسید که بیشترین آمار از زمان شیوع کرونا در ایران بوده است.

دکمه بازگشت به بالا