ایران

بلومبرگ: آمریکا گزینه‌های جایگزین برجام را بررسی می‌کند

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از چند منبع آگاه نوشت مقام‌های آمریکایی در حالی که پس از ماه‌ها مذاکره درباره بازگشت به برجام نتوانستند با ایران به توافق برسند، گزینه‌های جایگزین خود را بررسی می‌کند.

بلومبرگ روز دوشنبه به نقل از این منابع آگاه، نوشت: گرچه هنوز آمریکا خواستار بازگشت سریع به برجام به عنوان راهی برای دستیابی به یک توافق «طولانی‌تر و قوی‌تر» است، اما گزینه‌های دیگری از جمله گام موقت کاهش تحریم‌ها را در ازای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی بررسی می‌کند.

علی واعظ مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران به بلومبرگ گفت: «این هرگز آسان نخواهد بود، اما این امید وجود دارد که ارزیابی طرفین این باشد که احیای برجام همچنان کم‌هزینه‌ترین گزینه است.»

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اضافه کرد چالش مذاکره‌کنندگان آمریکایی این است که دولت بایدن نتوانسته از اهرم تحریم‌ها برای جلوگیری از نقض مفاد توافق هسته‌ای ایران از سوی این کشور استفاده کند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی و اروپایی نگرانند زمان به سرعت بگذرد و دانش هسته‌ای ایران تا جایی پیش رود که هرگونه بازگشت به برجام بدون معنی شود و باید یک توافق کاملا جدید منعقد شود.

دکمه بازگشت به بالا