ایران

ادامه‌ی اعتراضات به حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی ملقب به قصاب تهران

کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌ای حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران را «در تناقض آشکار با اهداف حقوق بشری» این سازمان عنوان کرده است.

کانون مدافعان حقوق بشر به ریاست شیرین عبادی، حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل در بیانیه‌ای که روز شنبه، ۱۶ مرداد منتشر کرده، هم‌چنین از ابراهیم رئیسی به عنوان «یکی از ناقضان جدی حقوق بشر در طول ۴۲ سال حکومت جمهوری اسلامی و دخیل در کشتار بی‌رحمانه سال ۶۷» نام برده که «از طریق یک انتخابات غیرسالم و نامنصفانه و مهندسی‌شده» به ریاست جمهوری ایران رسیده است.

در این بیانیه با اشاره به درخواست مکرر کانون مدافعان حقوق بشر از نهادهای حقوق بشر و بین‌المللی برای توجه ویژه به جامعه مدنی و فعالان اجتماعی، سیاسی ایران در مذاکرات و گفت‌وگوها با حکومت ایران به «بی‌توجهی کامل به جامعه مدنی ایران» با حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف اعتراض شده است.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، نیز ۱۳ مرداد در نامه‌ای خطاب به انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از حضور او در مراسم تحلیف انتقاد کرده بود.

سازمان حقوق بشر ایران نیز در بیانیه‌ای شرکت هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف رئیسی انتقاد کرده و آن را «چشم‌پوشی بر جنایت علیه بشریت» دانسته بود.

دکمه بازگشت به بالا