ایران

یک مقام اتحادیه اروپا: ایران آماده بازگشت به مذاکرات وین طی هفته‌های آینده است

یک مقام اتحادیه اروپا روز شنبه ۱۶ مرداد از آمادگی دولت تازه ایران برای از سرگیری مذاکرات وین و تلاش به‌منظور احیای برجام طی هفته‌های آتی خبر داد.

این دیپلمات ارشد که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، که هفته گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف آقای رئیسی به تهران سفر کرده بود با حسین امیرعبداللهیان، مسئول مذاکرات هسته‌ای در دولت سیزدهم، صحبت کرده است.

به گفته این مقام اتحادیه اروپا، قرار است حسین امیرعبداللهیان «وزیر خارجه جدید» در کابینه ابراهیم رئیسی باشد اما هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است.

او افزود البته هنوز مشخص نیست که آیا مذاکرات هسته‌ای زیر نظر وزارت خارجه ایران باقی می‌ماند یا نهاد دیگری مانند شورای امنیت ملی ایران عهده‌دار آن خواهد شد.

با این حال، به گفته این دیپلمات مطلع، ایرانی‌ها نه فقط خواستار بازگشت «هر چه سریع‌تر» به مذاکرات وین هستند، بلکه مایلند مذاکرات این‌بار به توافق نهایی بیانجامد.

تاکنون شش دور از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین پایتخت اتریش انجام شده است.

این مقام تاکید کرد اتحادیه اروپا مایل است که جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند. او پیش‌بینی کرد که «اگر توافق حاصل نشود، اوضاع برای ایران به‌مراتب بدتر خواهد شد».

دکمه بازگشت به بالا