ایران

نامه جمهوری‌خواهان کنگره به بایدن: درباره لغو تحریم خامنه‌ای و رئیسی توضیح دهید

سه نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از بایدن خواستند درباره لغو احتمالی تحریم خامنه‌ای و رئیسی توضیح دهد. نمایندگان کنگره گفتند مذاکره‌کنندگان ایران از برداشته شدن تحریم‌ها علیه رهبر و رئیسی خبر داده بودند.

برایان استیل، جیم بنکس و جو ویلسون سه تن از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با نوشتن یک نامه از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستند پیرامون برداشته شدن تحریم‌ها علیه مقام‌های ارشد ایران از جمله آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور این کشور توضیح دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در آبان ۱۳۹۸، نام رئیسی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده و از او به عنوان یکی از “نزدیکان خامنه‌ای” نام برده بود.

در بیانیه وزارت خزانه‌‌داری در مورد رئیسی در آن زمان گفته شده بود: «نام ابراهیم رئیسی به عضویت در هئیت قضایی اعدام‌های سال ۶۷، معروف به هیئت مرگ، گره خورده است.»

این موضوع را نمایندگان کنگره آمریکا هم در نامه خود مطرح کردند و با ذکر نقش ابراهیم رئیسی در اعدام‌های ۶۷ گفتند که انتخابات ریاست جمهوری در ایران “غیرعادلانه و غیرآزاد” بوده است.

هر سه نماینده از دولت بایدن پرسیدند، در همبستگی با مردم ایران کدام “مجازات غیرهسته‌ای” برای تحت فشار قرار دادن ایران در نظر گرفته است؟

دکمه بازگشت به بالا