خاورمیانه

افزایش تنش میان نیروهای اسرائیل و حزب‌الله

درحالیکه اخیرا میان اسرائیل و حزب الله لبنان چندین دور تبادل آتش صورت گرفته، هر دو طرف تاکید کردند تمایلی به تشدید تنش‌ ندارند.

در همین رابطه، منبعی در حزب‌الله لبنان به العربی الجدید گفت: ما قصدی برای تشدید تنش نداریم و بمباران اخیر اسرائیل همانند هر تجاوز دیگری نمی‌توانست بدون پاسخ بماند.

پس از این حملات، نخست وزیر اسرائیل، نفتالی بنت، با مقامات ارشد کابینه، نشست اضطراری در مقر نظامی در تل‌آویو برگزار کرد که در آن، وزیر دفاع، بنی گانتز، ژنرال آویو کوخاوی، فرمانده ستاد ارتش و دیگران در مورد گزینه‌های پیش روی  اسرائیل برای واکنش به این حملات، بحث و تبادل نظر کردند.

در گزارش رسانه‌های اسرائیلی آمده است، تل‌آویو درک می‌کند که حزب الله راکت‌ها را به سمت مناطق باز و غیر مسکونی شلیک کرده و قصد نداشته تا به شهروندان و سربازان اسرائیلی آسیب وارد کند.

اسرائیل روز چهارشنبه هفته گذشته مورد هجوم چندین راکت از خاک لبنان قرار گرفت.

سپس ارتش اسرائیل اعلام کرد به دنبال شلیک دو راکت از داخل خاک لبنان به سمت اسرائیل، نیروهای توپخانه‌ای این ارتش مواضعی را در داخل خاک لبنان گلوله باران کرده‌اند.

با وجود اینکه هیچ گروهی مسئولیت آن حملات را به عهده نگرفته است؛ اما خبرگزاری رویترز می‌گوید، آن حملات از منطقه تحت کنترل گروه حزب الله لبنان که از حمایت ایران برخوردار است، صورت گرفت.

همچنین روز پنجشنبه ارتش اسرائیل خبر از حملات تازه‌ی جنگنده‌های خود به محل پرتاب و زیرساخت‌های مورد استفاده برای «ترور در لبنان که راکت‌های حملات روز چهارشنبه از آنجا شلیک شده بودند» داد.

حالا حزب الله در تازه‌ترین حملات، ۱۹ موشک از لبنان به سوی شمال اسرائیل شلیک کرده که پدافند هوایی گنبد آهنین را فعال و آژیر خطر در سراسر آن منطقه به صدا درآورده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرنگاران گفت: «حزب الله عمدا به مناطق باز شلیک کرده و به سمت مناطق غیرنظامی شلیک نکرده است. حزب الله اگر می‌خواست، توان انجام این کار را داشت».

دکمه بازگشت به بالا