خاورمیانه

آمریکا: افراد مسلحی که وارد کشتی آسفالت پرینسس شدند لباس گارد ساحلی ایران بر تن داشتند

به گفته یک مقام آمریکایی، افراد مسلحی که لباس گارد ساحلی ایران را بر تن داشتند، پس از آنکه به زور وارد کشتی «آسفالت پرنسس» شدند، به ضرب و شتم خدمه و تخریب تجهیزات کشتی پرداختند و پس از هفت ساعت شیئی را از کشتی برداشته و از آن خارج شدند.

این مقام آمریکایی به گزارش بیزنس اینسایدر گفت: «هواپیمای ما از افراد مسلح ایرانی که وارد کشتی شده بودند، عکسبرداری کرد و مشخص شد که آنها شیئی را از کشتی برده و خارج شدند.»

او خاطرنشان کرد که وضعیت شبیه «بازرسی‌ نیروهای ایرانی با حمایت حکومت ایران» بود و «تمامی نشانه‌های دزدی دریایی در آب‌های بین‌المللی» را داشت.

پس از انتشار گزارش سوء قصد ربایش کشتی در نزدیکی سواحل امارات، نیروی دریایی آمریکا یک ناوشکن موشک‌انداز را به محدوده حرکت «آسفالت پرنسس» فرستاد، اما وقتی به محل رسید که مهاجمان رفته بودند.

این ناو سپس با کشتی آسفالت پرنسس تماس گرفت و سرنشینان گفتند که مهاجمان آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و با تفنگ سرپرست کشتی را زیر نشانه گرفته بودند.

مرکز امنیت دریایی عمان روز چهارشنبه رسما تایید کرد کشتی «آسفالت پرنسس» برای ربایش مورد سوقصد قرار گرفته بود. پیشتر نیز، گروه عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد این کشتی در امنیت بوده و حادثه ربایش احتمالی آن پایان یافته است.

دکمه بازگشت به بالا