ایران

انتقادات گسترده از حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیسی

انتقادات از حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری نظام ایران ادامه دارد.

انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که برای حضور در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی وارد تهران شده است روز چهارشنبه با مقام‌های وزارت خارجه ایران دیدار کرد.

یواخیم کوهس ، عضو حزب «آلترناتیو برای آلمان» در پارلمان اتحادیه اروپا روز چهارشنبه خشم خود را از حضور انریکه مورا در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی ابراز کرد.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، نیز روز چهارشنبه حضور این مقام اروپایی را در تهران در راستای «بقای» حکومت ایران دانست.

نرگس محمدی در نامه‌ای خطاب به انریکه مورا از ابراهیم رئیسی به عنوان «یکی از جدی‌ترین ناقضان حقوق بشر طی چهل و‌دو سال گذشت» یاد کرده و گفته است: «چطور است که شما برای ادامه مذاکرات با حکومت ایران می‌توانید به ایران سفر کنید و حکومت ایران شما را می‌پذیرد؟ اما واکسن های شما را برای مردم ایران نمی‌پذیرند؟ چون اولی برای بقای حکومت و دومی برای بقای مردم است.»

سازمان حقوق بشر ایران نیز در بیانیه‌ای شرکت هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف رئیسی انتقاد کرده و آن را «چشم‌پوشی بر جنایت علیه بشریت» دانسته است.

شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد پیشین ایران نیز روز گذشته از حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی انتقاد کرد. او ابراهیم رئیسی را «قصاب» و «احتمالاً یکی از شرورترین» مقام‌های نظام ایران توصیف کرد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید نظام ایران امروز پنجشنبه، چهاردهم مرداد، در صحن مجلس برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا