ایران

حسن نصرالله: به‌زودی از ایران سوخت و احتمالاً دارو می‌آوریم

همزمان با نخستین سال‌روز انفجار سهمگین بندر بیروت و در حالی که وضعیت اقتصادی و سیاسی لبنان به‌شدت وخیم است، دبیرکل حزب‌الله گفت که این حزب آماده واردات سوخت از ایران «برای کمک به مردم لبنان» است.

به گزارش سایت‌های خبری لبنان، حسن نصرالله، شامگاه سه‌شنبه، دوازدهم مرداد، در دیدار با واعظین شیعه در آستانه ماه محرم، تأیید کرد که هیئتی از سوی حزب‌الله در روزهای جاری در ایران به سر می‌برد و برای پیشبرد این برنامه‌ها در حال مذاکره با مقامات ایران است.

به گفته وی، واردات سوخت «به زودی، چه زمینی و چه دریایی» آغاز خواهد شد.

حسن نصرالله تأکید کرد که «سازوکار واردات سوخت ایجاد شده است». اما وی توضیح بیشتری در این باره نداد.

دبیرکل حزب‌الله همچنین خبر داد که برای جبران کمبود شدید دارو در لبنان، واردات دارو از ایران نیز به عنوان اولویت، در دستور کار حزب‌الله است.

برخی از فعالان مسیحی مارونیِ نزدیک به میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، در دوره اخیر، گفته بودند سیاستمداران لبنانی مخالف با ایران، جایگزین دیگری به جای کمک‌های ایران، پیدا نکرده‌اند و از این‌رو باید با پیشنهاد حسن نصرالله که بارها در دوره اخیر خواهان دریافت سوخت از ایران شده، موافقت کرد.

ایران در دوره اخیر در یکی از خطیرترین شرایط اقتصادی خود قرار دارد و ایرانیان بیش از هر زمان دیگری، فقیر شده‌اند.

اعتراضات چند هفته‌ای اخیر در ایران نسبت به قطعی آب و برق در حالی در جریان بود که شرایط دارویی ایران نیز، در حالی که ویروس جهش‌یافته کرونا، از نوع دلتا، هر روز ده‌ها هزار ایرانی را مبتلا می‌کند، به یکی از مصیبت‌های بزرگ دیگر ایرانیان مبدل شده و فیلم‌های کمبود سرم و دارو در بیمارستان‌های مملو از بیماران در ایران، در فضای اجتماعی دست به دست می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا