ایران

حسام الدین آشنا مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی ایران اعلام کرده، پرونده حسام الدین آشنا مشاور پیشین حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران که پس از اعتراض در دیوان عالی کشور، به شعبه هم عرض ارجاع شده بود، در رسیدگی مجدد با اکثریت آراء هیات منصفه متهم را مجرم اعلام معرفی نمود؛ اما همچنین با اکثریت آراء متهم را مستحق تخفیف نیز دانست.

احمد مومنی سخنگوی  هیات منصفه جرایم  مطبوعاتی و سیاسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا اظهار داشت: روز یکشنبه دهم مرداد ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران یک پرونده جرم سیاسی به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.

احمد مومنی ادامه داد: نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در دو شکایت این پرونده قبلا در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شده بود و بعد از اعتراض متهم، دیوان عالی کشور آن را به شعبه هم عرض – شعبه ششم – عودت داده بود.

به گفته او هیئت منصفه در یک اتهام و دو شکایت متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و در ضمن با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.

دوم آذر ۱۳۹۹ سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی سومین پرونده اتهام جرم سیاسی در تاریخ جمهوری سالامی برای حسام الدیم آشنا خبر داد و گفت: هیات منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آراء، «حسام‌الدین آشنا» را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت.

پیش از آن آقای آشنا در حساب توییتر خود نوشته بود که دو مورد اتهامی که قرار است بخاطر آن محاکمه شود مربوط به دو توییت وی در خصوص ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط سپاه و محاکمه معاون رئیس سابق قوه قضائیه ایران به اتهام فساد مالی بوده است.

شاکیان حسام‌الدین آشنا معاونت فضای مجازی دادستانی کل ایران و سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه بوده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا