پزشکی و سلامت

نتایج یک پژوهش جدید: افراد واکسینه شده نیز می‌توانند در انتقال کرونا نقش داشته باشند

نتیجه یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می دهد که افراد واکسینه شده به اندازه افراد دیگر می توانند در انتقال ویروس کرونا نقش داشته باشند.

بنا به داده های جدید که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده منتشر شده است تعداد ویروس در بینی افراد واکسینه شده می تواند به اندازه افرادی باشد که واکسن نزده اند. به این ترتیب افرادی که به طور کامل در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» واکسینه شده اند به اندازه دیگران می توانند ناقل ویروس باشند.

نتیجه بررسی های جدید در یکی از گزارش های هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا منتشر شده است. داده های جدید با تصمیم جدید این مرکز که از افراد واکسینه شده می خواهد در محیط‌های بسته یا پرخطر از ماسک استفاده کنند همخوانی دارد.

داده های جدید به طور بالقوه می‌تواند فرضیه ها درباره نحوه شیوع بیماری «کووید ۱۹» را زیر سوال ببرد زیرا پیش از این تصور می‌شد که افراد واکسینه شده حتی در صورت ابتلا به ویروس کرونا تنها تعداد اندکی ویروس در بینی خود خواهند داشت و به این ترتیب احتمال اینکه ناقل آن باشند اندک خواهد بود. این در حالی است که داده های جدید نشان می‌دهد که گونه دلتا در این زمینه به کلی متفاوت است.

دکمه بازگشت به بالا