ایران

۷- مرادی: در طرح صیانت از فضای مجازی پهنای باند اینستاگرام محدود می‌‌شود

عباس مرادی از طراحان طرح محدودسازی اینترنت و پیام‌رسان‌ها با عنوان «صیانت از فضای مجازی»، در یک برنامه تلویزیونی تایید کرد که با اجرای این طرح «قطعا محدودیت پهنای باند برای اينستاگرام اعمال می‌شود».

او گفت که هدف طرح صیانت این است که پلتفرمی ایجاد شود تا زمینه مهاجرت کاربر ایرانی به نمونه داخلی فراهم شود و ما اینستاگرام پلاس را راه‌اندازی می‌کنیم.

طرح محدودسازی اینترنت که با عنوان «صیانت از فضای مجازی»  به شکل غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی تدوین و مصوب شده که پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی، بدون رای‌گیری در صحن علنی مجلس و فقط با تایید شورای نگهبان به اجرا گذاشته شود.

عباس مرادی به عنوان یکی از طراحان «طرح صیانت از فضای مجازی» که در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا در شبکه افق صدا و سیمای نظام ایران، تاکید کرد که «بهترین نقطه برای حکمرانی در فضای مجازی، همین جایی است که طرح صیانت وارد می‌شود.»

او با اشاره به اینکه هدف این طرح کنترل «خدمات پایه کاربردی» در فضای مجازی است، افزود: رویکرد این طرح فقط بومی‌سازی و داخلی‌سازی نیست و اگر اپ‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی چون اینستاگرام و واتس‌اپ، یا اپ‌های چینی، روسی و هندی قوانین نظام ایران را بپذیرند، از فعالیت آنها جلوگیری نمی‌شود.

دکمه بازگشت به بالا