پزشکی و سلامت

نامه سرگشاده رؤسای ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی ایران به حسن روحانی درباره‌ی بحران کرونا در کشور

رؤسای ۶۵ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور با انتشار یک نامه سرگشاده به حسن روحانی هشدار دادند که تداوم وضع موجود دیگر برای کادر درمان ممکن نیست و باید در برنامه‌های مقابله با کرونا تجدیدنظر صورت گیرد.

در این نامه سرگشاده به این موضوع اشاره شده است که کادر درمان به‌رغم تحمل همه فشارها در دو سال گذشته همچنان بخشی از حقوق معوقشان پرداخت نشده است.

موضوع دیگری که در متن مشترک روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برجسته شده است، درخواست برای تغییر دیدگاه مسئولان نسبت به مدیریت کرونا است.

در روزهای گذشته اخبار متعددی درباره تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در استان‌های تهران، ایلام، خوزستان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان و مازندران منتشر شده است. در چندین شهر ایران نیز با تغییر کاربری فضاهای عمومی، بیمارستان‌های صحرایی و موقت ایجاد شده است.

اما مقام‌های علمی در حوزه درمان به روحانی نوشته‌اند که اضافه کردن تخت جدید و برپایی بیمارستان صحرایی کمکی نخواهد کرد چرا که کادر درمان آموزش‌دیده و تازه‌نفس برای این تخت‌های جدید وجود ندارد.

این در حالی است که حسن روحانی امروز شنبه ۹ مرداد در آخرین جلسه ستاد ملی کرونا از تصمیمات دولت دوازدهم در زمینه کرونا دفاع کرد و آنها را مبتنی بر «خرد جمعی» دانست و گفت که نمی‌توان موردی را در آن یافت که «مخالف اصول علمی و بی‌توجه به تجربه جهانی» باشد.

دکمه بازگشت به بالا