جهان

استقبال آمریکا از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مقام‌ها و نهادهای لبنان

آنتونی بلینکن وزیر خارجه و جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشتم مرداد از تصویب چارچوبی قانونی در اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ علیه مقام‌ها و نهادهای لبنان استقبال کردند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه و جنت یلن در بیانیه مشترکی گفته‌اند، در حالی که به طور فزاینده شمار لبنانی‌هایی که از تشدید بحران اقتصادی این کشور در رنج هستند، افزایش می‌یابد، خیلی مهم است که رهبران لبنان به درخواست‌های مکرر مردم خود برای پایان دادن به فساد گسترده و بی‌عملی دولت توجه کنند و دولتی تشکیل دهند که بتواند اصلاحات اساسی را برای رسیدگی به وضعیت وخیم این کشور آغاز کند.

در این بیانیه تصریح شده است، ایالات متحده از اقدام اتحادیه اروپا برای اعمال رژیم تحریم‌های جدید جهت ارتقای پاسخگویی و اصلاحات در لبنان استقبال می‌کند.

آنتونی بلینکن همچنین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، ما در کنار اتحادیه اروپا و مردم لبنان می‌ایستیم که خواهان آن هستند که رهبران لبنان دولتی تشکیل دهند که متعهد و قادر به اجرای اصلاحات اساسی باشد.

اتحادیه اروپا روز جمعه از تصویب چارچوب رژیم تحریم برای هدف قرار دادن افراد و نهادهایی که دموکراسی و حاکمیت قانون در لبنان را تضعیف می‌کنند، خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا