خاورمیانه

اسرائیل: حمله به نفتکش کار ایران است، باید پاسخ سختی داد

وزیر خارجه اسرائیل روز جمعه هشتم مرداد گفت، حمله به کشتی متعلق به یکی از شرکت‌های این کشور در سواحل عمان، کار ایران بوده و می‌بایست «پاسخ سختی» به نظام ایران داده شود.

ساعاتی پیش از این بیانیه اعلام شده بود که نفتکش مرسر استریت، تحت مدیریت شرکت اسرائیلی زودیاک در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته است و در جریان حمله به این کشتی٬ دو نفر از خدمه آن کشته شده‌اند.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای تصریح کرد که به وزیر خارجه بریتانیا گفته است می‌بایست به حمله‌ای که به کشته‌شدن دو شهروند بریتانیایی و رومانیایی منجر شد، واکنش سختی نشان داده شود.

یائیر لاپید تاکید کرد، ایران صرفا مشکل اسرائیل نیست، بلکه صادر کننده تروریسم، ویرانی و بی‌ثباتی است که به همه ما آسیب می‌رساند. جهان نباید در مقابل تروریسم ایران که به آزادی کشتیرانی نیز لطمه می‌زند، سکوت کند.

به دنبال انتشار گزارش‌ها در خصوص حمله به نفتکش مرسر استریت، شبکه تلویزیونی «العالم» وابسته به نظام ایران نیز گزارش داد که نیروهای «مقاومت» در سوریه مسئول حمله به این نفتکش هستند.

العالم می‌گوید، حمله به این نفتکش در پاسخ به حمله اسرائیل به فرودگاه ضبعه منطقه قصیر سوریه صورت گرفته که در آن دو نفر از «عناصر مقاومت» کشته شده بودند.

دکمه بازگشت به بالا