ایران

وزارت خارجه آلمان: مذاکرات برجام برای همیشه قابل ادامه نیست

وزیر امور خارجه آلمان هشتم مرداد در مصاحبه با یک هفته‌نامه گفته است که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد.

کشورهای حاضر در توافق برجام یعنی روسیه، بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و ایران تاکنون شش دور مذاکره را برای احیای این توافق در وین، پایتخت اتریش، برگزار کرده‌اند.

آمریکا در این مذاکرات به صورت غیر مستقیم حضور دارد. این مذاکرات با هدف بازگشت تهران به تعهدات هسته‌ای خود و لغو تحریم‌های آمریکا انجام می‌شود، اما اختلافات دو طرف همچنان پابرجاست.

هنوز تاریخی برای دور هفتم این مذاکرات تعیین نشده است و ایران به اتحادیه اروپا اعلام کرده است قبل از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی برای دور بعدی مذاکرات به وین باز نخواهد گشت.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفته است، از یک سو شاهد ناراحتی فزاینده نسبت به تاخیر در از سرگیری مذاکرات وین هستیم و از سوی دیگر همزمان (ایران) بیشتر و بیشتر از عناصر اصلی توافق فاصله می‌گیرد.

در همین زمینه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، هم دو روز پیش هشدار داد که روند گفت‌و‌گوها با ایران بر سر برجام نمی‌تواند به طور «نامحدود» ادامه پیدا کند و اکنون زمان تصمیم‌گیری ایران است.

دکمه بازگشت به بالا