ایران

غریب‌آبادی: آمریکا حاضر به برداشتن تحریم‌های ۵۰۰ فرد و نهاد ایرانی نیست

کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین، گفته است، در جریان مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، آمریکایی‌ها بسیاری از خواسته‌های نظام ایران را برای احیای این توافق از جمله برداشتن تحریم‌های ۵۰۰ شخص و نهاد را نپذیرفته‌اند.

کاظم غریب آبادی در گفت‌وگویی با وب سایت دفتر خامنه ای که روز چهارشنبه منتشر شده، تاکید کرده است که آمریکا در مذاکرات احیای برجام، بر «موضع عناد آمیز» خود اصرار داشته است.

ایران و آمریکا شش دور مذاکرات غیر مستقیم با میانجیگری اعضای حاضر در توافق برجام را در وین، پایتخت اتریش، با هدف بازگشت تهران به تعهدات هسته‌ای خود و لغو تحریم‌های آمریکا انجام داده‌اند تا برجام را احیا کنند.

اما به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در ایران، فاصله میان دور ششم مذاکرات با دور بعدی طولانی شده است.

نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این مصاحبه گفته است، آمریکایی‌ها «کل تفاهم را به پذیرش بندی در خصوص انجام گفت‌وگوهای آتی در مورد مسائل منطقه‌ای گره زدند که کاملاً با موضوع مذاکرات غیرمرتبط و مضر است.»

کاظم غریب آبادی تاکید کرده است، «رفع برخی تحریم‌ها و همچنین خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست گروه‌های تروریستی را مستقیماً به پذیرش این بند منوط کردند.»

دکمه بازگشت به بالا