خاورمیانه

فاطمیون: تابع ولایت فقیه هستیم و با طالبان مبارزه نمی‌کنیم

یکی از مسئولان گروه فاطمیون، گروه تروریستی شبه نظامی شیعه «افغانستانی» احتمال حضور این گروه در درگیری با طالبان را تکذیب کرد و گفت این گروه به علی خامنه‌ای و ولایت مطلقه فقیه التزام دارد.

حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی و رسانه‌ای لشکر فاطمیون درباره احتمال حضور این لشکر در افغانستان و جنگ با طالبان گفت: «اخبار نادرستی در بسیاری موارد از جمله در این‌باره در فضای مجازی منتشر شد که این موضوع در بیانیه رسمی فاطمیون به‌صورت جدی تکذیب شد و اعلام شد که این بازی جدید رسانه‌های آمریکایی – صهیونیستی علیه فاطمیون است.»

گنابادی‌نژاد افزود:«لشگر فاطمیون هیچ برنامه‌ای برای حضور در افغانستان و مبارزه با طالبان ندارد و از نقشه‌های شوم دشمنان مطلع و در حال رصد دقیق تحولات است.»

سپاه قدس ایران در سال ۲۰۱۱ گروه تروریستی فاطمیون را با گروهی از شیعیان افغانستانی به‌عنوان یک گروه شبه‌نظامی تشکیل داد. براساس آمار نظام ایران، حدود سه میلیون شهروند افغانستانی در ایران مهاجر هستند که دو سوم آن‌ها بدون مدرک قانونی زندگی می‌کنند. بسیاری از اعضای فاطمیون در ازای دریافت حق اقامت و پرداخت حقوق ماهانه، زیر پرچم نیروی قدس سپاه پاسداران قرار گرفتند و به جنگ سوریه اعزام شدند.

دکمه بازگشت به بالا