ایران

قالیباف ادعا کرد: طرح سانسور اینترنت تاثیری بر اینستاگرام و واتس‌اپ ندارد

یک روز پس از تصمیم نمایندگان مجلس ایران مبنی بر اجرای آزمایشی طرح محدودسازی و سانسور اینترنت، رئیس مجلس ایران از کارشناسان خواست تا در این زمینه تحت تأثیر «فضاسازی‌ها و مطالب خلاف واقع» موضع‌گیری نکنند.

۱۲۱ نماینده مجلس ایران، ششم مرداد، رای دادند که بر اساس اصل ۸۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، یک کمیسیون ویژه درباره اجرایی شدن طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی» تصمیم‌گیری کند.

بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را واگذار کند، اما در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را تفویض کرده و قانون برای مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا ‌شود.

در پی واکنش‌های منفی و بسیار به این تصمیم، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، که در زمان به رای گذاشتن این طرح در سوریه به سر می‌برد روز پنج‌شنبه در صفحه کاربری خود در اینستاگرام با اشاره به «ابهامات و اشکالات این طرح» ادعا کرد که «مسدودسازی پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتس‌اپ آن‌ گونه که برخی مطرح می‌کنند در طرح مذکور وجود ندارد».

او در ادامه ضمن اشاره به وابستگی هزاران کسب و کار در کشور به این پلتفرم‌ها به صورت کلی گفته است که طرح‌ باید به‌گونه‌ای اصلاح شود که تصمیم‌گیری‌ نهایی درباره آن‌ها مبتنی بر «منطقی عقلانی به‌ صورت مستقیم توسط شورای عالی فضای مجازی صورت گیرد».

دکمه بازگشت به بالا