ایران

واکنش‌های گسترده به طرح مجلس ایران برای محدود سازی شبکه‌های اجتماعی

تصمیم اعضای مجلس درباره اجرای آزمایشی طرح محدودسازی اینترنت واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. در میان مسئولان نظام، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صفحه توئیتر خود با انتقاد از این طرح هشدار داد که «با ساطوری پیکر وطن را شقه شقه می‌کنیم».

حسام‌الدین آشنا، مشاور سابق حسن روحانی، نیز گفته است که «بنزین ۹۸ حتی مصوبه سران سه قوه را هم داشت ولی این طرح حتی مصوبه مجلس را هم نخواهد داشت و با تفویض اختیار به یک کمیسیون تصویب می‌شود».

انتقادها به این طرح و اقدام مجلس، فقط به فعالان سیاسی محدود نمانده است.

علی کریمی، فوتبالیست سابق و پرطرفدار ایران، در استوری اینستاگرام خود پرسیده است: «واکسن،‌ دارو،‌آب، برق،‌ هوا، گرانی و…!!! صیانت نمی‌خواد؟»

تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، انتقاد کرده‌اند و سفر او به سوریه و عدم حضورش در مجلس در ارتباط با چنین طرحی را نوعی «فرار» او از پذیرفتن مسئولیت پیامدهای این طرح دانسته‌اند.

۱۵ تیرماه سال جاری، کارزاری در مخالفت با تصویب طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی» به راه افتاد و نامه مخالفت با این طرح خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، تاکنون دست‌کم از سوی نیم میلیون کاربر ایرانی فضای مجازی امضا شده است.

قالیباف اما اکنون با دفاع از طرح محدودسازی اینترنت وعده داد که مذاکرات مربوط به این طرح «به صورت علنی و شفاف» انجام خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا