حقوق بشر

نرگس محمدی از آزادی قریب الوقوع شماری از زندانیان اعتراض‌های ۹۸ خبر داد

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر از «عفو و آزادی قریب‌الوقوع» شماری از زندانیان اعتراض‌های آبان ۹۸ از جمله سعید تمجیدی، محمد رجبی و امیرحسین مرادی خبر داد.

خانم محمدی در پستی اینستاگرامی که ششم مرداد منتشر شده، نوشته: «طی تماس تلفنی از داخل زندان باخبر شدیم که تعداد زیادی از زندانیان آبان ۹۸ به همراه امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی شامل عفو شده‌اند و به زودی آزاد خواهند شد.»

مریم کریم‌بیگی، خواهر مصطفی کریم‌بیگی، از کشته‌شدگان اعتراضات خرداد ۸۸ نیز این خبر را در صفحه توییتر خود تائید کرده است.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه تن از معترضان به افزایش بهای بنزین در آبان ۹۸ بودند که اسفند ۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به اعدام، ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شدند.

ناصر مرادی، پدر آقای مرادی سال گذشته، به علت «فشارهای زیاد روانی» و «بلاتکلیفی» و «نگرانی از اجرای حکم اعدام» فرزندش خودکشی کرد.

خبر احتمال آزادی این افراد پس از آن منتشر می‌شود که به دستور غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، پرونده بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ماه ۹۸ بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا