ایران

گمرک ایران: ماینرها با ارز بانک مرکزی وارد کشور می‌شوند

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، اعلام کرد که واردات ماینر برای استخراج رمزارز به ایران به طور رسمی، با اطلاع دولت و با تامین ارز آن از سوی بانک مرکزی انجام می‌شود.

مقام‌های دولت، وزارت نیرو و شرکت توانیر پیشتر بارها اعلام کرده بودند که استخراج رمزارزها یکی از عوامل اصلی افزایش مصرف برق و بروز بحران کمبود برق است که به خاموشی‌های گسترده در کشور منجر شده است.

با این حال مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، نه تنها تایید کرد که ماینرها به طور رسمی وارد کشور می‌شوند بلکه از سال ۹۹ تاکنون ۱۱ ميليون دلار برای واردات رسمی ماينرهای استخراج رمزارز  توسط بانک مرکزی تامين ارز شده است.

معاون فنی گمرک ایران همچنین گفت که در حال حاضر دستگاه‌های استخراج رمزارز بدون هرگونه ممنوعيتی و حتی با دريافت ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تاييد منشا ارز از سوی بانک مركزی، توسط بخش خصوصی به كشور وارد می‌شود.

این در حالی است که مقام‌های نظام ایران بارها عدم واردات برخی از داروها و واکسن کرونا  به ناتوانی در تامین و انتقال ارز به دلیل تحریم‌ها عنوان کرده بودند ولی اکنون به گفته معاون گمرک ایران مشخص شده که بانک مرکزی در همین دوره ارز مورد نیاز برای واردات ماینرها  را تامین کرده است.

دکمه بازگشت به بالا