ایران

اسکای نیوز: گروه سایبری وابسته به سپاه برای ایجاد نا امنی در جهان برنامه‌ریزی کرده است

شبکه اسکای نیوز گزارش داده است که یک شبکه سایبری وابسته به سپاه پاسداران برنامه‌هایی برای حملات سایبری و تهیه یک بانک اطلاعاتی از اهدافی چون کشتی‌های باری، پمپ بنزین، ساختمان‌های هوشمند و مراکز کنترل ارتباطات دریایی در آمریکا و سایر کشورهای جهان دارد.

در این گزارش که با استناد به یک جزوه ۵۷ صفحه‌ای «خیلی محرمانه» منتشر شده است، نام گروه وابسته به فرماندهی سایبری سپاه پاسداران، «گروه شهید کاوه» اعلام شده است.

در این جزوه که در پنج بخش تنظیم شده، با آوردن تصاویر و نمودارهای مختلف از اهدافی در آمریکا، بریتانیا و فرانسه، درباره نحوه مختل کردن ارتباطات دریایی و غرق کردن کشتی‌ باری و نحوه انفجار در پمپ بنزین با روش کنترل از راه دور توضیح داده شده است.

نویسنده گزارش شبکه اسکای‌نیوز نوشته است یک منبع مطلع، این جزوه ۵۷ صفحه‌ای را در اختیار او قرار داده است.

۸ اسفند سال گذشته، یک شبکه هکری به نام «لب‌دوختگان» در کانال تلگرامی خودش خبر داده بود که سایت «سایبربان» وابسته به شبکه «شهید کاوه» را هک کرده و داده‌های این سایت را پاک کرده‌اند. این گروه همچنین اطلاعات خصوصی اعضای سایت را منتشر کرد.

گروه «لب دوختگان» که از دو سال پیش فعال شده است، روز گذشته نیز در کانال تلگرام خود از «وقوع آتش‌سوزی در سیستم‌های کامپیوتری گروه شهید کاوه» خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا