ایران

وال‌استریت ژورنال: ایران خواستار مشروط شدن خروج آمریکا از برجام است

«وال استریت ژورنال»، در یادداشتی با عنوان «تازه‌ترین درخواست هسته‌ای ایران»، گزارش داد که نظام ایران خواستار مشروط شدن خروج احتمالی آمریکا در آینده از توافق هسته‌ای موسوم به برجام به تایید سازمان ملل متحد شده است.

وال استریت ژورنال، ۳ مردادماه، در گزارشی به بررسی درخواست اخیر نظام ایران از آمریکا، در مذاکرات هسته‌ای پرداخته و نوشته که در مذاکرات غیر مستقیم واشنگتن و تهران، وقفه‌ای ایجاد شده درحالی که ایالات متحده تاکنون با لغو شدیدترین تحریم‌ها علیه این کشور به‌منظور احیای برجام، تمایل نشان داده است اما مذاکره‌کنندگان ایرانی، همچنان خواستار امتیازات فراتری هستند.

درخواستی که به نوشته وال استریت ژورنال با قانون اساسی ایالات متحده مغایر است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به تازه‌ترین خواسته ایران تصریح کرد که نظام ایران، با گنجاندن یک بند، خواستار این شد که خروج احتمالی دوباره ایالات متحده از برجام مشروط به تایید سازمان ملل باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که برجام را توافقی فاجعه‌بار عنوان کرده بود در سال ۲۰۱۸، پس از به نتیجه نرسیدن درخواست‌ها از ایران برای مذاکره به‌منظور دستیابی به توافقی گسترده‌تر، به‌طور یک‌جانبه از برجام خارج شد. او در زمان خروج از برجام تصریح کرد آن توافق به سود ایران بود و صلح بین‌المللی را تامین نکرد. ترامپ تاکید داشت خروج از برجام به نفع امنیت آمریکا است.

دکمه بازگشت به بالا