ایران

قطع اینترنت و افزایش بازداشت‌ها در خوزستان

خبرهای منتشر شده از کوی علوی، حی الثوره، کانون اعتراضات در شهر اهواز نشان می‌دهد که این مناطق در یازدهمین شب اعتراضات به طور کامل تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته و همچنان قطع اینترنت و بازداشت‌های گسترده در شهرهای خوزستان ادامه دارد.

این در حالی است که شهرهای خوزستان همچنان به گفته منابع محلی صحنه «حکومت نظامی اعلام نشده» است

از سوی دیگر اینترنت در اهواز، سوسنگرد، شوش، شادگان، حمیدیه، ایذه، ماهشهر، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر و دیگر شهرهای خوزستان  در یک‌شنبه شب همزمان با یازدهمین شب اعتراضات تا بامداد دوشنبه همچنان قطع بوده است.

منابع محلی در شهرهای سوسنگرد، شادگان، حمیدیه، و ماهشهر نیز گفتند که نیروهای امنیتی و نیروهای سپاه پاسداران اقدام به بازداشت گسترده و خانه به خانه جوانان در این شهر کرده‌اند.

دامنه بازداشت‌ها فعالان مدنی و جوانان معترض به شهرهای آبادان، خرمشهر و همچنین اندیمشک و دزفول نیز که در جریان اعتراضات شاهد تظاهرات پراکنده بودند گسترش یافته است.

اعتراضات در استان خوزستان از شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ تیر ماه و در اعتراض به بی‌آبی و تبعیض‌ها آغاز شد و تاکنون به شهرهای شاهین شهر در اصفهان، بوشهر و گناوه در استان بوشهر، بجنورد در خراسان شمالی، تبریز در آذربایجان شرقی، سقز در استان کردستان، جونقان در استان چهارمحال و بختیاری، و الیگودرز در لرستان گسترش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا