حقوق بشر

ابتلای گیتی پورفاضل به کرونا در زندان اوین

بنابر اعلام خانواده گیتی پورفاضل، وکیل دادگستری و از امضاکنندگان بیانیه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، او در زندان اوین به کرونا مبتلا شده است.

رامینا هل‌فروش، نوه خانم پورفاضل، روز شنبه، ۲ مرداد در توئیتی ضمن اعلام این خبر، ابتلای خانم پورفاضل به کرونا را ناشی از «مدت‌ها بی‌مدیریتی، عدم واکسیناسیون و ملاقات‌های هم‌زمان با بیماران مبتلا به کرونا» عنوان و از عدم پاسخگویی مسٔولان انتقاد کرده است.

خانم پورفاضل در مرداد ۹۸، به همراه ۱۴ نفر از کنشگران حوزه زنان در بیانیه‌ای خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری و «گذار از جمهوری اسلامی» شدند.

این وکیل دادگستری سپس بابت دو اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به چهار سال و دو ماه زندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دو سال و سه ماه زندان تعزیری کاهش یافت.

عالیه مطلب‌زاده، عکاس و فعال حقوق زنان زندانی، ۲۶ تیر امسال، از وضعیت وخیم کرونا در بند زنان زندان اوین و عدم رسیدگی به وضعیت مبتلایان خبر داده بود.

با وجود ادعای مسئولان زندان‌‌های مختلف و واکسیناسیون زندانیان بسیاری از زندانیان در طول یک و سال نیم گذشته از عدم رسیدگی به وضعیت زندان‌ها و زندانیان و بی‌توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مسئولان زندان‌ها با وجود ابتلای شمار زیادی از زندانیان به کرونا انتقاد کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا