ایران

ادامه اعتراضات مردمی در خوزستان و اعلام همبستگی چندین شهر ایران با مردم خوزستان

خیابان های چند شهر ایران از جمله تبریز، سقز و بجنورد بعد از ظهر و شامگاه شنبه صحنه تجمعات اعتراض آمیز در همبستگی با تظاهرات اخیر در استان خوزستان بود.

گزارش‌هایی نیز از برگزاری تجمعات اعتراض آمیز یا جو ملتهب و امنیتی در شهرهای اردبیل، فولادشهر اصفهان و محمدشهر در استان البرز منتشر شده است.

اعتراض ها به بی‌آبی در استان خوزستان در جنوب ایران ۱۰ روز پیش آغاز شد و تاکنون بنا به آمار سازمان عفو بین الملل «دستکم هشت نفر» در جریان اعتراض ها به دست نیروهای امنیتی کشته شده اند.

در اهواز نیز با وجود استقرار هزاران مامور یگان ویژه و سپاه پاسداران و جود سنگین امنیتی، جمعی از مردم و جوانان معترض در علوی، کمپلو و لشکرآباد در ساعات پایانی شنبه شب به خیابان آمدند.

از سوی دیگر، بازداشت‌های گسترده فعالان مدنی و جوانان در شهرهای اهواز، شادگان، ماهشهر، شهر جراحی، حمیدیه، خرمشهر، سوسنگرد، ایذه و شوش طی روز و شامگاه شنبه ادامه یافت.

تظاهرکنندگان در تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی شعارهایی در همبستگی با مردم خوزستان سر دادند. این تجمع با برخورد نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. در سقز واقع در استان کردستان نیز معترضان تظاهرات کردند.

تصاویری که از اعتراض ها در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی منتشر شده است نیز شرکت کنندگان را در حال سر دادن شعارهای اعتراض آمیز نشان می دهد.

دکمه بازگشت به بالا