خاورمیانه

اردن یادداشت اعتراضی به اسرائیل داد

وزارت امور خارجه اردن تداوم هتک حرمت به مسجد الاقصی و اقدام اخیر یهودیان افراطی در یورش به آن تحت حمایت پلیس و تعرض به نمازگزاران را محکوم کرد.

«ضیف الله الفایز»، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن در بیانیه ای گفت: اقدامات اسرائیل در مسجد الاقصی محکوم است و نقض وضع موجود تاریخی و حقوقی و قوانین بین المللی و تعهدات اسرائیل به عنوان یک نیروی اشغالگر در قدس شرقی محسوب می شود.

الفایز تصریح کرد وزارت امور خارجه اردن امروز یادداشت اعتراض رسمی به اسرائیل داد و اسرائیل را به توقف تعرضات و اقدامات تحریک آمیزش در مسجد الاقصی، احترام به وضعیت موجود تاریخی و حقوقی، احترام به حرمت مسجد الاقصی و نمازگزاران و سلطه اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی در اردن فراخواند.

وی تاکید کرد که تمام مساحت مسجد الاقصی صرف عبادتگاه مسلمانان محسوب می شود و اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی در اردن، تنها مسئول انحصاری اداره تمامی امور مسجد الاقصی و ساماندهی ورود به آن است.

صبح امروز صدها یهودی افراطی تحت حمایت نیروهای اسرائیلی به صحن مسجد الاقصی هجوم بردند.

وزارت امور خارجه فلسطین نیز ضمن محکومیت شدید یورش افراط گرایان به مسجد الاقصی، خواستار موضگیری بین المللی برای توقف تعرض پی در پی اسرائیل به مسجد الاقصی شد.

دکمه بازگشت به بالا