پزشکی و سلامت

فوتی‌های کرونا در تهران به «بالای ۱۰۰ نفر در روز» رسید؛ درخواست تعطیلی سه روزه پایتخت

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، می گوید آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در تهران به بالای ۱۰۰ نفر در روز رسیده است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ایران نیز با هشدار درباره کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفته در صورت موافقت ستاد ملی مدیریت کرونا، «علاوه بر تعطیلی آخر هفته، سه روز دیگر به تعطیلی تهران و کرج اضافه خواهد شد».

در اظهارنظری دیگر، فاطمه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، با اشاره به اینکه ویروس دلتا در تهران نیز سویه غالب شده، هشدار داد، «قطعا افزیش مرگ و میر هم خواهیم داشت».

با افزایش نگرانی‌ها، علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا در تهران، از کند بودن روند واکسیناسیون انتقاد کرده و گفته است که تاکنون از جمعیت ۱۴.۸ میلیون نفری استان تهران، تنها ۴۸۰ هزار نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که «این عدد مطلوب نیست و باید به سرعت شتاب پیدا کند».

همزمان سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفته است، در این هفته با افزایش حدود ۳۵ درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش ۱۸.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده کووید ۱۹ رو به رو بودیم.

معاون وزیر بهداشت نیز اعلام کرده: همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و البرز به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ بودند.

دکمه بازگشت به بالا